۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۹۰۱۷
گلایه های مردم از طرحي كه در آغاز اجرا با مشكل مواجه شد

نبودن زيرساخت هاي الكترونيك ثبت آني اسناد در چهارمحال و بختیاری

جمعي از شهروندان و سردفترداران چهارمحال وبختياري نسبت به آنچه فراهم نبودن زيرساخت هاي الكترونيك ثبت آني اسناد در استان عنوان دانستند، اعتراض كردند.
نبودن زيرساخت هاي الكترونيك ثبت آني اسناد در چهارمحال و بختیاری
اجراي طرح ثبت آني الكترونيك اسناد براساس ماده ۴۸، ۲۱۱ و ۱۲ قانون برنامه پنجم توسعه براي توسعه خدمات الكترونيك و جلوگيري از بروز مشكلات، فساد و شتاب بخشي در ارائه خدمات اداري راه اندازي شده اما اين طرح به دليل برخي مشكلات فني، مشكل ساز شده است.
يكي از مراجعه كنندگان به يك دفتر اسناد رسمي براي نقل و انتقال خودرو گفت: با اجراي اين طرح كه هدفش شتاب بخشي به كار ثبت بوده، عملا اتلاف وقت مراجعه كنندگان بيشتر شده است.
غلامرضا صيادي افزود: دو روز است كه براي انتقال سند خودرو از يكي از شهرهاي همجوار به شهركرد مراجعه مي كنم و هر دو روز به دليل قطع سيستم ثبت، كارم انجام نشده و اين مشكل، علاوه اتلاف وقت باعث افزايش هزينه نيز شده است.
يكي ديگر از مراجعه كنندگان نيز گفت: از صبح به شش دفترخانه مراجعه كرده ام اما به دليل قطع بودن سيستم هنوز نتوانستم سندمعاملاتي خود را به ثبت برسانم.
سيروس ملكپور افزود:هدف مسوولان از راه اندازي اين سامانه تسهيل و شتاب بخشي به امورو ثبت اسناد به صورت آني است اما به دليل فراهم نبودن زيرساخت ها، مردم دچار مشكل شده اند.
وي گفت: بهتر است درمراحل اول اجراي اين طرح، ثبت دستي نيز همزمان انجام شود تا در صورت بروز نقص فني، مردم مي توانستند اسناد معاملاتي خود را به صورت دستي ثبت كنند.
يكي ازسردفترداران اسناد رسمي شهركرد گفت: براساس بخش نامه سازمان ثبت اسناد و املاك كشور از ۲۶ شهريورماه تمام دفاتر اسناد رسمي ملزم به تنظيم سند ازطريق سيستم ثبت آني مي باشند اما قطع مداوم اين سيستم ازمهمترين مشكلات ثبت آني اسناد است.
محمدمراد خازني افزود: ضعف آموزش كاربران و سردفترداران و همچنين سرعت پايين اينترنت و قطع شبكه از مشكلاتي كه باعث شده تا خدمات رساني به مراجعان با محدوديت مواجه شود.
وي افزود: عنوان اين طرح ثبت آني اسناد است اما با مشكلات موجود به ثبت طولاني مدت تبديل شده و گاهي مراجعان ساعت هاي طولاني براي انجام كار ثبتي خود در دفاتر معطل مي شوند و اكثر مواقع نيز كارشان انجام نمي شود.
خازني گفت: قبل از اجراي اين طرح روزانه بين از ۱۰ تا ۴۰ سند به صورت سنتي به ثبت مي رسيد اما هم اكنون روزانه سه يا چهار سند به ثبت مي رسد.
وي گفت: وجود اين مشكلات علاوه بر نارضايتي مردم و سردفترداران، دقت تنظيم سند را نيز پايين آورده به طوري كه اگر يك سند بعد از ثبت مشكل داشته باشد، غيرقابل اصلاح است.
يكي ديگر از سردفترداران نيز با بيان اينكه استفاده از سيستم ثبت آني اسناد نيازمند زيرساخت هاي اينترنتي مناسب است، گفت: با مراجعه به دفاتر اسناد مي توان مشاهده كرد كه زيرساخت هاي موجو كارآيي لازم براي اجراي اين طرح را ندارد و همين عامل موجب اتلاف وقت مراجعان و هدر رفتن انرژي كاركنان دفاتر ثبت مي شود.
حبيب الله كرمي افزود: سيستم ثبت اسناد به صورت سنتي ۸۰ سال است كه فعال بوده و جوابگوي نياز مراجعان بوده و هم اكنون با اجراي اين طرح تنظيم و ثبت سند به صورت سنتي ممنوع شده است.
وي گفت: بدون شك اين طرح مزيت هاي متعددي دارد از جمله ارائه اطلاعات شخصي طرفين معاملات اما بامشكلات موجود، نمي تواند جوابگو باشد.
وي اظهار داشت: در صورت رفع نشدن مشكلات زيرساختي، اجراي اين طرح بايد براي مدتي به تعويق انداخته شود تا علاوه بر اينكه تنظيم اسناد مردم معطل نماند دفاتر اسناد رسمي نيز بيش از اين متضرر نشوند .
محمدحسن بهادر مديركل ثبت اسناد و املاك چهارمحال وبختياري در پاسخ به گزارشگر ايرنا از ارائه پاسخ مشخص اجتناب كرد و گفت: براي جواب گرفتن در زمينه سوالات بايد به سايت سازمان ثبت اسناد و املاك كشور مراجعه كنيد.
معاون امور اسنادسازمان ثبت اسنادو املاك كشور نيزگفت: اجراي طرح ثبت آني اسناد يك تكليف قانوني براي سازمان ثبت اسناد واملاك كشور براساس بند ۸۰، ماده ۱۲۰ قانون ارتقاي سلامت نظام اداري است.
محمد مهدي انجم شعاع افزود: اين موضوع به عنوان يك تكليف به سازمان ثبت اسناد و املاك ارائه شده كه مزيت آن ايجاد سامانه و شبكه يكپارچه بين تمام دفاتر است، كه اسناد و معاملات خود را در اين سامانه ثبت كنند.
وي گفت:اجراي اين سامانه يك انتخاب نبوده و براساس قانون پنج ساله توسعه و مديريت خدمات كشوري به عنوان يك تكليف بايد اجرا مي شده و اين سازمان از دو سال گذشته تاكنون نرم افزار و امكانات فني لازم براي اين سامانه را تهيه كرده است.
انجم شعاع اظهار داشت: براي اجرا كردن اين سامانه تمام دفترخانه هاي شهر تهران و به طور متوسط ۱۰ نفر از سردفترداران استان ها آموزش هاي لازم را براي استفاده از اين سامانه فراگرفتند.
وي گفت: اين افراد با تشكيل تيم هاي سه نفره در ادارات كل ثبت اسناد و املاك دركشور پاسخگوي سوالات و ارائه آموزش به سردفترداران در استان ها هستند.
انجم شعاع در خصوص قطع شدن سيستم اينترنت در اين سامانه افزود: اين امر در سه حوزه مورد توجه است كه يكي قطع شدن سامانه و بانك اطلاعاتي است كه هيچ مشكلي در اين زمينه وجود ندارد و اين سامانه به طور كامل پاسخگوي تمام مراجعات سردفترداران و مراجعان است.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: قطع شدن اينترنت در مناطق مختلف استان ها يكي ديگر از مشكلات است كه اين امر طبيعي است و در همه بخش ها و ادارات و بخش هاي خصوصي اين امر مشهود است و طبيعت كار با فضاي مجازي و سيستم هاي الكتروينك در سطح كشور است.
وي تصريح كرد: اين سامانه تاكنون دراين چند روز در سطح كشور پاسخگوي خوبي بوده البته نكات اشكال و منفي وجود داشته اما بايد با اطلاع رساني و آموزش اين مشكلات و نقاط ضعف رفع شود. /
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۵:۲۷

26 Dec 2019